HDSP – Лов на дребни хищници


Онзи ден отидохме на кино да гледаме българския HDSP: Лов на дребни хищници (Hunting Down Small Predators) и общо взето от тогава се чудя дали този филм ми е харесал или не. Отидох да го гледам без да разпитвам за мнения, без да чета рецензии в интернет, за да мога да го гледам непредубеден.

Добре, ама минаха два дена откакто съм го гледал и още не знам дали ми хареса.

Филмът е сниман изцяло с дигитална камера и с това се превръща в първата българска, дигитална кино лента. Сниман е със Silicon Imaging, с каквато Дани Бойл е снимал Slumdog Millionaire, който през 2009 получи 8 награди Оскар. Добре, ама те оскарите не идват от камерата, а от всичко останало.

Постпродукцията е правена в известните европейски студия Nordisk Film и Technicolor, ама и това не прави филма като за Оскар.

Актьорите са започнали да се държат като кино актьори, а не като театрални артисти, което според мен е голям напредък и трябва все така да продължава, ако искаме да имаме кино, а не филмирани театрални сцени, в които всички са супер статични и наблягат само на изразителното говорене. Колкото повече български филми, толкова по-бързо ще се преодолее този проблем, за българските актьори, които когато не снимат филми играят в театъра. Едното няма как да не се отрази на другото. Все пак, в Холивуд известните актьори първо се снимат после се занимват с театър.

Сюжетът не е много по-различен от българската действителност, но все пак има и режисьорска мисъл. Това определено ми хареса – освен, че ситуациите са общо взето от ежедневието, те са косвено свързани, преплетени и заплетени. Не много често можеш да видиш това в български филм. История за първото влюбване, старото приятелство, лесните пари и неслучайната случайност 😉

Музиката е предимно на Остава от албума Rock`n`Roll Song Designer, което лично на мен доста ми допадна.

И като цяло като се замисля всъщност филмът е добър! Интересен е, не се разсеях дори за миг, макар да имаше доста моменти, когато картината не беше на фокус (може би нарочно търсен дефект-ефект), добра актьорска игра и увлекателна история. Единственото което ме изненада но не можа да ме разочарова, е това, че очаквах историята да се върти повече около младежите, а не около гангстерите, но все пак не са прекалили с нито една от двете.

Та, всъщност като тегля чертата филмът май ми е харесал 🙂 Така че идете го гледайте и вие, за да спечели българското кино, да има повече филми и да стават все по-добри!@

(Без никой да ме пита аз му давам 6.8 от 10)

Вашият коментар

