Едно лого и много омраза


Image

Повече от година не съм писал тук, защото не съм намирал нещо важно, за което има смисъл да отделям време, но ето, че и тоз момент дойде.
Вчера бе представено новото лого на България разработено, което е една много малка част от разработването на стратегия за бранд България

Меко казано ми стана мъчно, след като видях статията за новото лого на България в webcafe.bg , която беше лишена от всякакъв смисъл и стойност, с неясна цел, представяща информацията едностранчиво и субективно. Защо авторите се радват толкова, че са намерили картинките, използвани за визуализация, в имидж банка? Освен отявлена омраза към действия, които се предполага, че в една он-лайн медия трябва да познават много добре, статията нагажда, в явно недотам мислещите читатели , чувство за „поредната измама „. Другото, което безкрайно ме разочарова е, че статията е подписана от webcafe.bg, т.е. целия екип, а не конкретен автор. Така един от предпочитаните от мен сайтове в интернет показа, че всъщност не се различава по нищо от всички останали подобия на журналистически писаници.

Тук искам и да обясня на драгия читател, дето си мисли, че са го излъгали с чужди картинки, че тези картинки са само за да илюстрират как би изглеждало логото върху различни материали. Ще си позволя да използвам и думите на една позната, които бе написала под една от многобройните дискусии във FB за това лого, като малко я перифразирам – Когато искаш да покажеш как едно лого би седяло върху шезлонг в планината, не отиваш с шезлонг, стилисти и фотографи в планината за да го снимаш, а купува снимка от имидж банка с шезлонг в планината без лого на него. След което използваш програма за редакция на изображения и получаваш шезлонг в планината с лого на него.

По-практично е! И е по-евтино! Разбира се, ако бяха отишли в планината да снимат въпросния шезлонг с логото на него, тогава всички щяха да ревнат как може да се харчат толкова пари за глупости, а не купиха една снимка от имидж банка. Сигурен съм!
Всичко бе така представено, че никой не разбра, че това са ВИЗУАЛИЗАЦИИ, не са готови материали за билборди, принтове в списания и всякакви други рекламни материали.

Но това, което ме подразни най-много е начинът, по който се представи новината в почти всички медии. Навсякъде пишеше, че новото логото на България струва 1,4 млн. лв. И всички хора захапаха. О, как може? Една картинка за толкова пари? Всички почнаха да обясняват как щели да го направят по-хубаво за 10 лева. Как щели да се съберат с приятели и да измислят по-хубави неща и т.н. Еми това е обществена поръчка. Да се бяхте явили с прекрасните си идеи и да я бяхте спечелили!

И как може да се използват чужди снимки? За толкова пари, да бяха снимали, да бяха купили български!
Но, чакайте малко – някой видя ли новината за новия Музей на восъчните фигури във Велико Търново, представящ най-важните моменти от българската история?
Това е скандално! О, ужас! Музеят струва 7 млн.лв.! И са използвали АМЕРИКАНСКИ силикон за направата на скулпторите! Че са го боцнали и на един от символите на България – в крепостта на хълма Царевец! Как може? Не можаха ли за 7 млн. да използват български силикон? Защо цар Иван Асен е направен от АМЕРИКАНСКИ силикон, та той има очите на Кен, а царицата на Барби?!  Това е гавра с българското! Бързо всички да отидем да оплюем труда на хората използвали империалистически силикон! Не е нужно да се замисляме каква може да е ползата от това!

Та изводът, които направих за себе си е, че голяма част от българските он-лайн медии не струват. Представят новините тенденциозно, субективно, търсейки само сензации. И най-тъжното – младите хора, които по цял ден са в нета и могат да потърсят повече от един източник на информация, не мислят. Не мислят какво и как им се казва от медиите, не мислят, а само поемат това, което им се налива директно през телевизора и монитора на  компютрите.

А ако имахме само тази страст и енергия, с която мразим, когато трябва да направим нещо позитивно , за да променим това, с което не сме съгласни. Но не, седим над клавиатурките, мирно и сипем ли, сипем омраза и злоба…

Е това е то офцедушието!
Идат като офци, бегат като офци, що е то? ОФЦИ!!!

Та продължавайте да си блеете и да сипете злостни коментари, докато едни хора с мисъл в главата печелят едни проекти и правят лога за 1,4 млн., опитвайки се да променят кошарата, в която вие ще си останете едно просто стадо!

18 коментара to “Едно лого и много омраза”

  1. !!!!!!! бравус

  2. Evala bro! To za vsi4ko e taka za sujalenie.

  3. Евала Момак!

  4. Самуил Вангелов Says:

    Поздравления.

  5. Една оФца Says:

    Очевидно „Момакът“, който не е благоволил да се идентифицира, или е работил по част от проекта, или се чувства лично засегнат, защото работи в същия безумен бранш. Като толкова вещ по тези въпроси, моля, да обясни как точно едно лого, каквото и да е то, може да увеличи приходите от туризъм с 25 % – при положение, че нито офертите са ни оферти, за обслужването да не говорим. Освен това, аз пък мисля, че трябва да си „оФца“ – цитат от писанията на Момака, за да решиш къде искаш да отидеш на почивка, разглеждайки шарени картинки. Оттук логично идва заключението, че колкото и пари да се дадат за гениалните „концепции“, „визии“, „брандове“ и други все български думи, докато туристическият бранш не спре да се изживява като цветарка на 8-ми март, таксиджия по баловете и др. и не започне да предлага качествено обслужване и оферти, единствените ни чужди туристи ще си останат скандинавските тинейджъри и бедните западно европейци, които нямат пари за Алпите и идват тук да карат ски.
    Освен това, невероятните професионалисти като Момака, които се занимават със създаване на продукти, които би следвало да влияят по определен начин на публиката, би трябвало да знаят, че ако искаш да те разберат, трябва да се изкажеш по определен начин. След като не са си направили труда да обяснят какво показват, да не се сърдят, че никой видиш ли не бил знаел, че това са „визуализации“ и те си се били взимали от „имидж банки“ – отново само български думи.
    Също така, сравнението с музея е „лишено от всякакъв смисъл и стойност, с неясна цел, представящо информацията едностранчиво и субективно“.
    Странно – кой ли е „оФца“-та в случая…..?

    • Г-жо Тереза Петрова,
      директно на финалният Ви въпрос, а отговорът е – Вие!
      Радвам се, че имате мнение по въпроса, но мнението Ви изказано по-горе е доста объркващо и неясно. Наистина ен знам какво точно Ви притеснява.
      Също така бих искал да подчертая, че никъде не казвам, че логото ще доведе до увеличаване на туристите. Това се опитвах да обясня, на заблудените оФце, като Вас, че не логото а стратегиято, от която то е част би довела до това. Както се разбира, не сте много в час с този заплетен казус.
      Също така оставам с впечатлението, че все пак сте си избирали в миналото туристическа дестинация по цветовете на логот й и явно не сте останали доволна! За това следващия път отворете и интернет страницата, която е част от стратегията за развитие на бранд България и може да намерите чудни шарени картинки, по които да изберете следващата дестинация!

      Благодаря за вниманието г-жо Петрова!
      Поздрави,
      Момакат

      • Една оФца Says:

        Уважаеми г-н продължаващ да не се идентифицира, очевидно държите да знаете с кого разговаряте, но не предоставяте подобна възможност на отсрещната страна.
        Твърде съм потресена от факта, че продължавате да убеждавате хората, че „брандингът“ – дали можете изобщо да обясните тази дума, трябва да ги интересува по някаква причина. Разбирам, че за Вас тези неща имат някакъв смисъл, но не си мислете, че и за останалите е така.
        Също така се налага да Ви информирам, че ясновидството не Ви се получава. Не си избирам дестинациите по логата на държавите, поради което изразих и горното мнение за липсата на смисъл от харченето на толкова пари за това.
        След като считате, че мнението ми е неясно, очевидно Вие самият сте объркана личност, но това не Ви пречи да защитавате разни тези. Пояснявам: абсолютно ненужно е за един човек е да отваря сайт на какъвто и да е бранд, за да гледа картинки и да чете хвалебствени слова, това по презумпция е ясно. Никой не го интересува колко човека са били запитани „Коя картинка ви харесва най-много?“, „Коя картинка е запомняща се за Вас?“ или колко визуализации са били представени, или дали логото е на хартиена торба, на шапка или на каквото и да е друго. А стратегията за развитието на бранда вълнува само такива като Вас. Важното за пътуващите е друго.
        Относно увеличените приходи от туризъм – да, не сте казвали подобно нещо, казаха го хората, възложили поръчката. Ако не вярвате в полезността от работата си обаче, защо изобщо си правите труда? И ако не смятате, че всички тези стратегии за развитие на брандове, визуализации и всякакви подобни привнесени термини, биха довели до повече туристи, предпочели нашата страна, защо защитавате хората похарчили толкова пари за нещо, което няма даде никакъв резултат?

        • Извиняйте, но Вие сте много дребна и ограничена личност. Като не разбирате определени неща, поне не говорете за тях.
          Благодаря Ви 😉

          И ще съм Ви много благодарен, ако не слагате всички пътуващи по света хора под Вашият малък, но за сметка на това зависим от цветове знаменател.

          Още веднъж, благодаря Ви. Благодаря Ви, че Ви има! Че има хора като Вас, за да ми напомнят, че по-опасно от хора без нищо в хубавите си главици са най-опасното нещо.

          Няма да Ви разяснявам нищо, защото виждам, че няма да проумеете за какво иде реч и ще държите да говорите за неща, които не се споменват в горния пост.

          Благодаря Ви, наистина!

          • „по-опасно от хора без нищо в хубавите си главици са най-опасното нещо.“
            Извинете, може ли да ми разясните какво искате да кажете с горното? Може би сте загубил способността да се изразявате на български, но опитайте с чуждици. Аз пак ще Ви разбера… в случай че искате да бъдете разбран естествено…
            Аз нямах проблем да разбера мнението на Една оФца.
            И защо лепите етикети на хората, които са с мнение, противоположно на Вашето?
            Когато се аргументирате прилично, ще избегнете негативни коментари, но при положение, че сте предвидили възможност за отговор на читатели, най-малкото е наивно да считате, че всички хора мислят еднакво и всички коментари ще бъдат позитивни. А още по-неприемливо е да се разкриват имената на потребител без изрично негово съгласие. Моля, имайте това придвид в бъдеще.
            По повод логото ще изразя съмнение, че цената за изработването на точно това лого може да се конкурира с цената, която би се предложила, ако поръчката не беше държавна.
            Не бих се наела да коментирам естетическите достойнства на логото, не се включих в „дискусията“ по тази причина, а защото се подразних от нахалната неграмотност и нетолерантността към разумните аргументи.
            Бъдете здрави и отделете време за овладяване на нервите си.

          • Да речем, че съм сложил етикет на оФцата, защото аз говоря за едно, а тя пак си знае нейното, което е далеч е дискутирания проблем.

  6. Мила ми Една оФца, казусът не е дали българския туризъм става или не, както биха казали в някое министерсво – това е обект на друга програма сигурно. Тук въпросът е защото хората, към които безспорно спадаш и ти, не си направиха труда да прочетат мааалко повече, преди да хейтят така (хубава българска дума – хейт). Имаше и доста по-обективни статии в Капитал и Днвник, където информацията поне не беше очевадно изопачена. И не, не се очаква от логото, горкото то, да довече повече туристи. Очаква се от стратегията и комуникационния план за рекламиране на България като привлекателна дестинация да го направи, за което са и въпросните прословути 1,4 млн. Ти, от друга страна, видно не си представител на бранша, който така убедено коментираш, така че, задръж си мнението кой е оФца и гледай по-целенасочено в огледалото следващия път, когато ти излеят поредната кофа медийна помия. Мога да си позволя да коментирам защото съм от бранша, не защото участвам в създаването на логото, стратегията и т.н. – това за твоя информация, явно диво те интересува.

  7. Една оФца Says:

    Уважаемо , Ленче,

    Продължавай да си въобразяваш, че от теб и другите като теб има някакъв смисъл. Това по никакъв начин няма да промени фактите.

    • Уважаема, Офца,
      В моментът, в който без притеснение споделих каква ми е професията и вие веднага решихте, че от съществуването ми има смисъл. Аз пък си мисля, че поне веднъж през живота си сте пускали SMS-че или сте трили картичка с надеждата да спечелите наградка. Ако не сте, прощавайте, но не можете да си изкривите душата, че ви харесва, когато някой ви даде нещо безплатно в магазина. Както и да е, няма да обсъждаме смисъла на професията ми, както и на съществуването ми, защото то е далеч извън вашия кръгозор на кон с капаци. Фактите, които вие назовавате нямат общо с казуса, който разисква статията, а и паплачта в интернет пространството напоследък. Туризмът като качества, обслужване, предлагана база, както и чуждестранните туристи отново като качество, поведение и т.н. са далеч под задоволителното ниво – безспорен факт. НО, говорим за тъпото лого и как е възможно хора да мислят, че лого привлича туристи, че то трябва да разказва цялата ни история, за да ни искат още от пръв поглед като го видят. Логото, госпожо е визуален елемент, то не е самостоятелен инструмент за влияние. Може и да бъде, впрочем, аз от ново лого разбирам, че мога да дойда в тази страна на море – чудесно, влизам в интернет и виждам къде, при какви условия и т.н. От някое от другите лога мога да видя, че и винения туризъм е добре развит – пак чудесно. Какво лошо вие видяхте в логото?
      И не на последно място – слава Богу, не е важно какво вие мислите, защото кампанията е за представяне на България предимно пред чуждестранни туристи. Това е уточнение, за да изпреваря гневните ви коментари следващия път, когато ще коментирате какво вие сте видяли от таз стратегия – ами едва ли много – тя не е предназначена за вас.
      И да, за съжаление не си въобразявам, че съществуването ми ще промени фактите, че хора като вас съществуват и разяждат крехкото ни общество като нелечима болест. Защото вечното оплакване, недоволство и търсене на кусури е болест на ограниченото мислене!

      • Една оФца Says:

        Хахаха, очевидно и Вие имате ясновидски способности. Но както и да е.
        За да приключа участието си в този придобиващ махленски характер спор, ще кажа, че лично нямам нищо против логото, не е лоша картинката, но за мен е без значение. Поради това в мненията си до момента коментирах по-глобални неща, а не логото.
        По повод на това, че за Вас не е важно какво мисля аз, отдавна хората са осъзнали, че мнението на страничните наблюдатели е важно, защото те не са обременени от детайлите и процеса на създаване на съответните продукти и чрез тях може да се получи информация за възприемането на съответния продукт.
        По повод последния абзац на изказването Ви следва да се съглася, че постоянното оплакване и недоволство са безкрайно вредни, когато не са придружени с някакви действия по подобряване на нещата, с които не сме съгласни. За Ваше съжаление аз не просто не одобрявам прахосването на ресурси за ненужни неща, а имам и аргументи за това, но ще трябва да си потърся друг събеседник, който е способен да вникне в тях.
        А признак на ограничено мислене е и невъзможността да видиш собствените си недостатъци.
        Благодаря Ви за отделеното време.
        За съжаление аз загубих напразно своето.
        Приятна вечер.

  8. съжалявам, но и аз имам проблем с това лого. язък за парите ми, с които е финансирано създаването му.

    • Не съм сигурен, че от твоите пари нещо е отишло там, но всеки има право на мнение. И на мен не ми любоми, ама тук не става въпрос за това 🙂

  9. Логото е грозно и посланието е като скрита реклама на асоциалните мрежи. Очевидно е.

Вашият отговор на momakat Отказ